"Hoe los ik mijn bedrijfsgroei problemen op?"
"Ik los mijn groeiproblemen op. Anders stopt mijn bedrijfsgroei."
Door de Business Analyse weet je tegen welke groeiproblemen aanloopt, waardoor kun jouw passende Groeiprogramma samenstellen. Dit kan je met Leila, jouw ondernemersmaatje bespreken.
Jouw Groeiprogramma kan bestaan uit:
1. in één keer alle groeiproblemen aanpakken
2. alleen de groeiproblemen fixen die jij kiest
3. vrijblijvende sparrensessies volgen
We kijken hierbij wat bij jouw persoonlijk en bij jouw bedrijf past.
We zetten samen (1) jouw authenticiteit en essentiële waarden van jou als ondernemer en jouw bedrijf neer. Vanuit deze oorsprong kijken we ook naar (2) jouw missie en toekomstbeeld. Deze twee vertrekpunten vormt het groeifundament van alles wat we daarna ontwikkelen: heldere strategie, begrijpelijke oplossingen en uitvoerbare acties.
Door de Business Analyse weet je tegen welke groeiproblemen aanloopt, waardoor je de groeiproblemen 1 voor 1 kan oplossen. Hierbij kijk je eerst naar de huidige situatie. Waarom is het groeiprobleem ontstaan? Hoe is het groeiprobleem opgebouwd? Welke bijkomende zaken zijn essentieel?
Daarna kijk je naar de ideale situatie die je wil bereiken. Hoe ziet deze ideale situatie eruit? Welk gevoel wil je daarbij? Wat is je stoutste dromen als je de stoute schoenen aantrekt?
Als je weet waar je bedrijf staat en je weet waar je naar toe wil, kun je vaststellen wat er moet gebeuren om de groeiproblemen moet op te lossen, waardoor je concrete stappen in je bedrijf kunt zetten.
Essentieel is natuurlijk dat de oplossingen van de groeiproblemen in de praktijk worden gebracht. Dit doe je met een concreet actieplan. Je weet wat je einddoel is, dus kun je de acties bepalen die jij en je team moeten realiseren. Je maakt voor elk groeiprobleem iemand accountable en bepaald per periode wat er omtrent het groeiprobleem moet zijn gerealiseerd. Dit kan gedurende het proces wijzigen, omdat interne of externe situaties wijzigen. Maar je weet wat je einddoel is, dus dat is de punt op de horizon. Het kan zo zijn dat ook het punt op de horizon moet worden verschoven door veranderende situaties maar dat is niet erg. Dat hoort bij het spel van groeiende bedrijven.
Met vallen en opstaan weet ik het nu precies alle ins en outs. Dus denk je dat je het wiel opnieuw moet uitvinden. Bespaar je al die enorme tijd en moeite. Maak gebruik van de tijd en moeite die ik erin heb gestoken. Je hoeft het niet alleen te doen.
Artist
Start nú Business Analyse